Ερευνητική: Η σχεδιαστική εξέλιξη των αυτοκινήτων Porsche από τη δεκαετία του '80 έως σήμερα με έμφαση στο ρόλο του γεωμετρικού παραμετρικού σχεδιασμού.
Φοιτητές: Κάνιστρα Ιόλη
Επιβλέπων: Κουρνιάτης Νικόλαος
Σχολή: Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Η Porsche είναι μία εταιρία, η
οποία από την αρχή είχε θέσει τα σχεδιαστικά της όρια. Η εργασία στοχεύει στο να παρουσιάσει στην
εξελικτική πορεία της αυτοκινητοβιομηχανίας Porsche από το 1980 και
έπειτα, του κορυφαίου μοντέλου της 911, όπου με τις
συνεχείς επαναλαμβανόμενες βελτιώσεις που εφαρμόζονται, κυκλοφορεί μέχρι και
σήμερα και έχει φτιάσει να είναι κορυφαία σειρά της εταιρίας. Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να
μιμηθούν τις σχεδιαστικές αρχές της Porsche. Από το ‘80 και μετά είναι εμφανής η τάση για πιο κομψό σχεδιασμό του
αυτοκινήτου. Στη συγκεκριμένη περίοδο
παρατηρείται, μέσα από μια πιο σύγχρονη σχεδιαστική ματιά, ότι στο αμάξωμα του
αυτοκινήτου υπάρχει έλλειψη γωνιών και περίσσεια καμπυλών. Αναλυτικότερα, για παράδειγμα, τα φώτα του αυτοκίνητου πλέον δεν εξέχουν του αμαξώματος ,αλλά το
ακολουθούν, χωρίς να δίνουν την αίσθηση ότι αποτελούν «ξένο σώμα». Έτσι λοιπόν μεταβάλλεται η φιλοσοφία της
εταιρίας ως προς την εξωτερική όψη.
Πλέον οι σχεδιαστές δίνουν ακόμη μεγαλύτερη έμφαση, εκτός από τη γεωμετρία,
και στην αεροδυναμική σχεδίαση του αυτοκινήτου, ώστε να
επιτυγχάνεται η καλύτερη πρόσφυση του αυτοκινήτου στο έδαφος και η δυνατόν μικρότερη
αντίσταση από τον αέρα. Ακόμη έμφαση δίνεται στην παραμετρική ανάλυση τριών διαφορετικών
παραλλαγών της 911 από το ’80 έως σήμερα, απ’ όπου θα προκύψουν συμπεράσματα.
Λέξεις κλειδιά: Porsche, μοντέλο 911, 1980, σκαραβαίος, δικαιώματα της 911,
έλλειψη γωνιών, περίσσεια καμπυλών, γεωμετρική ανάλυση, αεροδυναμική σχεδίαση, παραμετρική ανάλυση, κομψός λιτός σχεδιασμός