Φοιτήτρια: Κουτσουπάκη Μαρία
Επιβλέπουσα: Κωτσάκη Αμαλία
Σχολή: Πολυτεχνείο Κρήτης, 2024
Η παρούσα εργασία προσπαθεί να διερευνήσει τη σχέση κανόνα και παρέκκλισης σε κτίσματα διαφορετικών αρχιτεκτονικών ρευμάτων όταν καλούνται να αποτελέσουν μέρος ενός γενικευμένου οράματος αστικού σχεδιασμού ενιαίου ύφους. Ως μελέτη περίπτωσης επιλέγεται η ενσωμάτωση κτιρίων μεταπολεμικού μοντερνισμού στο όραμα του Haussmann για το Παρίσι, με αντικείμενο ανάλυσης μία σειρά 29 αρχιτεκτονικών έργων, τα οποία εμφανίζονται σε όλη την έκταση της πόλης και συσχετίζονται άμεσα με τυπικές διατεταγμένες όψεις της εποχής του Haussmann. Από αυτά, 7 κτίρια αναλύονται διεξοδικά. Η ερμηνεία επιχειρείται μέσω της διερεύνησης του πιθανού διαλόγου που αναπτύσσουν τα κτίρια μεταπολεμικού μοντερνισμού με τις αρχές του οσμανικού σχεδιασμού, εστιάζοντας στις προσόψεις τους και εξετάζοντας τον τρόπο ενσωμάτωσής τους ή διαφοροποίησής τους από αυτές.
Title: Rule and Deviation: Fragments of modernism in the ordered facades of Haussmann's Paris
Student: Koutsoupaki Maria
Supervising
Professor: Kotsaki Amalia
Faculty: Technical University of Crete, 2024
This paper attempts to investigate the relationship between rule and deviation in buildings of different architectural movements when they are invited to be part of a generalized vision of urban design in a unified style. The integration of post-war modernist buildings into Haussmann's vision of Paris is chosen as a case study, with a series of 29 architectural projects analysed, which appear throughout the city and are directly associated with typical ordered views of Haussmann's era. Of these, 7 buildings are analysed in detail. Interpretation is attempted through an investigation of the possible dialogue that post-war modernist buildings develop with the principles of Haussmannian design, focusing on their facades and examining how they are integrated into or differentiated from them.