Ερευνητική: Το μουσείο ως χώρος συνάντησης της αφήγησης και του city-branding
Φοιτήτρια: Αριστέα-Ευαγγελία Κουκουνούρη
Τα μουσεία συνιστούν χώρους πολιτισμού, με συμβολικές και μαθησιακές
διαστάσεις. Συνδυάζουν ζητήματα χώρου και αρχιτεκτονικού σχεδιασμού καθώς
και αλληλεπίδρασης –επικοινωνίας. Σκοπός του παρόντος κειμένου είναι να
αναδείξει τη σημασία της μουσειακής εμπειρίας από δύο οπτικές: (α) της
συμβολής της οργάνωσης του μουσειακού χώρου στην κατασκευή νοήματος
και την παραγωγή αφηγήσεων καθώς και (β) της κατανόησης της χωρικής
λογικής και των προεκτάσεων που εμπεριέχει για τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό
των μουσείων στο πλαίσιο μιας συστημικής προσέγγισης τόσο στη
μικροκλίμακα όσο και στη μακροκλίμακα.
Για το σκοπό αυτό διαπραγματεύεται την επιρροή των μουσειακών χώρων υπό
το πρίσμα: (α) της οργάνωσης του μουσειακού χώρου ως αφήγηση και (β) του
σχεδιασμού των μουσείων ως μέσου city-branding. Επιπλέον, παρουσιάζονται
και αναλύονται δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα, αντιπροσωπευτικά της κάθε
οπτικής, με παράλληλη συγκριτική μελέτη τους. Συγκεκριμένα θα αξιοποιηθούν
η περίπτωση του Solomon r. Guggenheim Museum (Νέα Υόρκη, Αμερική) ως
χαρακτηριστικού παραδείγματος αφήγησης και η περίπτωση του Guggenheim
Museum Bilbao (Μπιλμπάο, Ισπανία) ως χαρακτηριστικού παραδείγματος citybranding.
λέξεις-κλειδιά: αφήγηση, city-branding, επιρροή, μουσείο, οπτική